Objavljeno novo istraživanje

Gotovo svaka druga osoba u EU ima putnički automobil, a u Srbiji svaka treća, kaže biznis.rs

Prosečan broj putničkih automobila po stanovniku u Evropskoj uniji u 2021. godini porastao je sa 0,53 na 0,57, pokazuju podaci Zavoda za statistiku EU (Eurostat) za 2021. godinu.

Podaci pokazuju da su države članice iz zapadnog dela EU zabeležile veće stope motorizacije (putnički automobili na 1.000 stanovnika) od država centralne i istočne EU. Međutim, na regionalnom nivou, postojale su značajne razlike u vlasništvu automobila unutar EU, prenosi B92.

Iz Eurostata napominju da, iako su regionalne stope često povezane sa ekonomskom situacijom, na njih mogu uticati i specifične okolnosti. Na primer, visoka stopa motorizacije u Dolini Aoste (Italija) ima veze sa povoljnim poreskim pravilima.

Eurostat je dao podatke i za pojedine zemlje koje nisu članice EU. Tako Srbija ulazi u kategoriju država iz Evrope koje imaju manje od 400 putničkih automobila (324) na 1.000 žitelja.

Posmatrano po regionima, najviše automobila na 1.000 stanovnika bilo je u Beogradu (378), sledi region Šumadije i Zapadne Srbije sa 317, zatim Vojvodina (310), dok je najmanje putničkih vozila na 1.000 građana registrovano u regionu Južne i Istočne Srbije (289).

Od zemalja bivše Jugoslavije, u Severnoj Makedoniji evidentirano je 231 putničko vozilo na 1.000 stanovnika, u Hrvatskoj 465, a u Sloveniji 564. Podaci za Crnu Goru nisu dostupni. Sve veći porast broja putničkih vozila u Rumuniji

Foto: Unsplash.com/@whykei

Najveću prosečnu godišnju stopu rasta broja putničkih automobila na 1.000 stanovnika, u periodu od 2001. do 2021. godine među članicama EU, imala je Rumunija (5,4 procenta), a sledi Poljska sa 4,5 odsto.

Na suprotnom kraju skale su Malta i Holandija, Španija, Francuska, Italija, Belgija, Austrija, Nemačka, Luksemburg i Švedska, koje su registrovale prosečne godišnje stope rasta ispod jedan odsto.

Generalno su baltičke, istočne i centralnoevropske zemlje EU zabeležile veći rast od zapadnih zemalja EU tokom navedene dve decenije. Najviše komunalnih vozila u Andaluziji

Kada se posmatraju komunalna vozila (kamioni, tegljači i specijalna vozila, isključujući prikolice i poluprikolice), ne postoje sistematske razlike između zapadnih i istočnih regiona EU.

Učešće komunalnih vozila u ukupnom broju drumskih vozila u regionu zavisi od više faktora. Među njima su regionalni transportni sistemi i infrastruktura za različite vidove transporta tereta, kao što su auto-putevi, železničke linije, luke i aerodromi.

Autor: b92.net