Veruje se da bi izgradnja trase mogla da košta oko 6,5 milijardi dolara

Prošlo je 30 godina otkako su dva radnika – jedan iz Francuske, drugi iz Engleske – probila zid i prvi put se ugledala u podvodnom tunelu koji je na kraju postao Evrotunel, veza između kontinentalne Evrope i Velike Britanije pod Englezima. Kanal.

Iako ideja da se isto uradi između Afrike i Evrope nije nova, nova energija se ponovo pojavila oko projekta: kontinenti bi mogli biti povezani ultrabrzom železničkom rutom već 2030. godine, piše Forbs.

To je spektakularna ponuda i za kompanije i za turiste. Britanski Indipendent je izvestio da bi plan mogao da poveže špansku železničku mrežu za velike brzine sa marokanskom linijom Al Borak, koja je otvorena 2018. Turisti su mogli da putuju od Madrida do Alhesirasa na jugu zemlje – prolazeći kroz Gibraltar – a zatim do Tangera, Rabata i na kraju sve do Kazablanke.

Predlog se prvi put pojavio 1970-ih, ozbiljnije je shvaćen 1980-ih, ali je onda nestao sa početkom finansijske krize. To se ponovo pojavilo kada je španska vlada naručila studiju od 2,5 miliona dolara prošle godine, koju su platili evropski fondovi za oporavak od pandemije.

Veruje se da bi izgradnja trase mogla da košta oko 6,5 milijardi dolara, ali bi problemi u izgradnji ovakvog podviga mogli da zakomplikuju stvari, i to ne samo finansijski: u najdubljoj tački Gibraltarski moreuz je dubok 900 metara, a takođe je veoma seizmički aktivan rased.

Projekat bi imao mnogo smisla za turizam. Maroko je jedna od najposećenijih zemalja u Africi što se Evropljana tiče, delom zbog blizine obalama Evrope, a turizam čini 9 odsto BDP-a zemlje. Podaci Statista pokazuju da je Maroko druga najposećenija zemlja u Africi 2022. godine, posle Egipta (10,9 miliona međunarodnih putnika).

Zemlja je trenutno odlična destinacija za one koji traže vrednost – Loneli Planet je uvrstio Maroko na svoju listu „Najboljih putovanja“ za ovu godinu zbog popularnosti zemlje za surfovanje, kao i zbog spektakularnih atrakcija kao što su najviša planina Severne Afrike, Džebel Tubkal i kamila jašući u pustinji Merzuga.

Tajms navodi Maroko kao jednu od destinacija sa najboljim odnosom cene i kvaliteta ove godine: Marakeš je bio najjeftinija all-inclusive destinacija van Evrope 2023. godine, navode mediji. Telegraf hvali odličnu železničku mrežu u zemlji i savetuje da ostanete u Agadiru i istražite okolna područja za samo 22 dolara dnevno.

U jednom izveštaju se navodi da bi potencijalnu novu železničku rutu moglo da koristi do 12,8 miliona putnika svake godine, a teretni saobraćaj između Afrike i Evrope mogao bi da se poveća za do 13 miliona tona.

Kritičari Evrotunela tvrde da posle 30 godina nije uspeo da približi EU i Veliku Britaniju, pozivajući se na Bregzit, ali se ne može poreći da su milioni turista prošli kroz tunel – danas 25 odsto ukupne vrednosti robe koja putuje između Francuske i Engleske, a od njegovog otvaranja kroz njega je prošlo 500 miliona ljudi i preko 102 miliona vozila.

Autor: redportal.rs