Predstavljen novi superbrzi voz

Kina je predstavila prototip superbrzog voza sa mecima za koji inženjeri kažu da može dostići 620 km/h

Nazvan "mgalev voz metak" model je sišao sa proizvodnih linija i debitovao na svečanosti u jugozapadnom gradu Čengdu u sredu. Ponosi se više nego dvostruko većom brzinom Evorstar flote i mogao bi maksimalnom brzinom preći udaljenost između Londona i Pariza za 47 minuta.

Voz je prvi takve vrste na svetu, a dizajnirali su ga i proizveli isključivo kineski stručnjaci, prema rečima njegovog koprogramera, Jugozapadnog uiverziteta Džatong. Univerzitet je sarađivao sa dve državne kompanije, China Railway Group i CRRC koroporacijom, kako bi razvio prototip u programu za inovacije u transportu od 60 miliona juana, izvestila je novinska agencija Šinhua.

Prototip lokomotive dugačka 21 metar dizajnirana za vožnju najvećom brzinom od 620 kilometara na sat. Koristi visokotemperaturnu superprovodljivu (HTS) maglev tehnologiju, različitu od niskotemperaturne tehnologije koju koriste Nemačka i Japan u svojim vozovima maglev, kažu stručnjaci sa Jugozapadnog univerziteta Džatong.

Inženjeri smatraju da je HTS tehnologija pogodnija za futuristički "vakuumski transport", koji bi mogao da omgući da vozovi maglev ultra velike brzine voze u vakuumskim cevima brzinom preko 1.000 kilometara na sat.

Kina ima najveću svetsku mrežu brzih železnica koja od 2019. iznosi zapanjujućih 35.000 kilometara.

Trenutno brzi putnički vozovi u zemlji saobraćaju maksimalnom brzinom od 350 kilometara na sat. Stanovnici mogu putovati između Pekinga i Šangaja, političkih i finansijskih centara te zemlje, za 4,5 sata.

Kina takođe ima prvi komercijalni sistem maglev na svetu.

Autor: redportal.rs