Nakon više pokušaja pomeranja, potkopavanja i izvlačenja zaglavljenog broda, spas se očekuje kroz koji sat, kada kreće da nadolazi plima koja bi mogla pomoći u odblokiranju kanala.
Kako prenosi portal 24sata, propali su svi pokušaju pomeranja džinovskog broda. Procenjena šteta iznosi preko 6,6 miliona dolara po minuti. Jedina nada koja je preostala je plima koja će podići brod za 45 centimetara.
Džinovski teretni brod EverGiven tajvanske kompanije Evergreen i dalje je nasukan u Sueckom kanalu i blokira stratešku i ekonomsku arteriju - prolaz iz Crvenog u Sredozemno more.
Oko broda je i dalje nekoliko tegljača koji bezuspešno pokušavaju da ga izmeste, dok sa obale više bagera pokušava da otkopa dno u nadi da će ga voda pomeriti. Posada broda je ispustila čak i balast, ali nije uspelo. Najveća prepreka je enormna težina broda: preko 200.000 tona, koja ga je zakovala za dno. Pride je dugačak 400 i širok skoro 60 metara.
Čak iako se teretnjak ubrzo odglavi sa dna, nastaće problemi, jer će se nakupljeni brodovi odjednom sjuriti u evropske luke prouzrukujići ogromne gužve i dodatno kašnjenje.
Egipatska uprava Sueckog kanala se sada uzda u plimu, ali veliko je pitanje da li će to uspeti. U nedelju će se ovim tegljačima pridružiti još 2 velika tegljača.
Svaki dan košta 9 milijardi dolara
Prema proceni pomorskog časopisa Lloyd’s List, zatvaranje kanala svakog dana sprečava prolazak robe u vrednosti od 9 milijardi dolara. Kroz Suec godišnje prođe 12% svetske trgovine. Samo prošle godine je kroz kanal prošlo 19.000 brodova, a svakom brodu treba oko 13-15 sati za prolazak.
Portreti glumačkih legendi na poštanskim markama ✉📮
Autor: www.24sata.hr