Posebna pažnja posvećuje se korišćenju mobilnog telefona tokom vožnje, gde kazne postaju znatno oštrije

Od danas, subote 13. septembra, stupa na snagu novi Kodeks bezbednosti saobraćaja (ΚΟΚ), koji donosi značajne promene sa ciljem smanjenja saobraćajnih nesreća u Grčkoj. U novom zakonu uvode se realistične i radikalne intervencije koje se fokusiraju na prevenciju smrtnih ishoda i teških povreda, kao i na razvijanje saobraćajne kulture, saopštili su nadležni.

Konkretno, aktiviraće se digitalne kamere u Atini, a kazne će se automatski slati prekršiocima preko platforme gov.gr.

Jedna od najvažnijih promena odnosi se na ponavljanje prekršaja: od sada se ponovljeni prekršaji ne brišu, već se sabiraju, što znači strože novčane i administrativne kazne - od oduzimanja dozvole do krivičnih postupaka.

Posebna pažnja posvećuje se korišćenju mobilnog telefona tokom vožnje, gde kazne postaju znatno oštrije. Na primer, prvi prekršaj kažnjava se sa 350 evra i oduzimanjem dozvole na 30 dana, dok ponavljanje može doneti kaznu i do 2.000 evra i duže oduzimanje dozvole, uz krivične posledice u slučaju nesreće.

Takođe, vožnja pod dejstvom alkohola sada se strože kažnjava - sa kaznama i do 4.000 evra, oduzimanjem dozvole i do 10 godina, a u slučaju nesreće sa smrtnim ishodom predviđena je i zatvorska kazna do 10 godina.

Novi zakon predviđa i stroge kazne za nevezivanje pojasa i nekorišćenje kacige - kazna važi i za vozača i za suvozača, dok drugo ponavljanje prekršaja može dovesti do oduzimanja dozvole na godinu dana.

Ograničenja brzine se menjaju - smanjuju se u gradovima, dok se van naseljenih mesta povećavaju. Za ekstremno prekoračenje brzine predviđene su kazne i do 8.000 evra i oduzimanje dozvole na 4 godine.

Posebno stroge kazne uvode se i za nepropisno parkiranje na rampama za osobe sa invaliditetom - kazne do 2.000 evra i oduzimanje dozvole na godinu dana u slučaju ponavljanja.

Novi zakon takođe pooštrava kazne za ometanje javnog prevoza, zabranjuje taksijima da se kreću autobuskim trakama, osim u određenim slučajevima.

Na kraju, tehnologija i digitalizacija predstavljaju ključne alate u unapređenju bezbednosti saobraćaja, dok najveći izazov ostaje promena kulture vožnje i prihvatanje od strane društva. Kako nadležni ističu, novi zakon „ne kažnjava, već prevenira“, stavljajući život i poštovanje u saobraćaju na prvo mesto.

Autor: Telegraf