Britanska naučna tela pozvala su vladu da u nastavne programe za decu od tri do 11 godina u osnovnim školama ubaci i osnovna iskustva poput jedenja sladoleda na štapiću, vožnje sankama, kopanja zemlje.
U okviru programa deca bi tako posećivala baštenske centre, upoznavala se sa reciklažom i svirala muzičke instrumenate, preneo je Skaj njuz.
To je predviđeno u preporukama za reformu nastavnog plana koju su predložili Kraljevsko hemijsko društvo, Institut za fiziku, Kraljevsko biološko društvo i Udruženje za naučno obrazovanje, a u pokušaju da se smanje nejednakosti u obrazovanju u nauci, tehnologiji, inženjerstvu i matematici.
Učenici osnovnih škola trebalo bi da imaju priliku da jedu sladoled na štapiću, sade povrće i mese testo za hleb jer bi im to bilo od pomoći da uče o nauci, poručila je grupa stručnjaka britanskim ministrima.
Deca sa ograničenim iskustvima iz prve ruke su nesporno u nepovoljnom položaju, navodi se u izveštaju.
To je fundamentalno pitanje pravičnosti, a pružanje bogatih osnovnih iskustava za decu (naročito u ranim i nižim godinama osnovne škole) će donekle pomoći u rešavanju ovog problema, istakla su naučna tela.
Konkretna iskustva čine osnovu iz koje deca mogu da izvuku dokaze za svoje ideje, čineći decu spremnom za apstraktnije učenje sa kojim će se susresti u srednjoj školi, poručili su stručnjaci.
NAJOMRAŽENIJI školski predmeti
Autor: Tanjug