Više od stotinu održanih sastanaka muzičkih profesionalaca iz Srbije i četiri nastupa domaćih izvođača u zvaničnom programu festivala, rezultati su prvog zvaničnog i ujedinjenog nastupa srpske muzičke scene na najvećem festivalu i muzičkoj konferenciji u ovom delu Evrope - MENT u Ljubljani, ostvaren kroz program nacionalne platforme Srbija stvara muziku.
Deveto izdanje festivala okupilo je više od 6.000 ljubitelja muzike i 700 eksperata iz muzičke industrije iz ukupno 31 države. U okviru programa Meet the Serbian Music Professionals učestvovalo je 11 organizacija iz Srbije koji su održali gotovo 110 sastanaka sa predstavnicima iz Estonije, Francuske, Slovenije, Slovačke, Austrije, Hrvatske itd. U okviru ovog koncepta, učestvovali su EXIT Festival, Arsenal Fest, Dom omladine Beograd, Belgrade Beer Fest / SKYMUSIC, Virgin Music Label & Camp; Universal Music, Bassivity digital, SKCNS Fabrika iz Novog Sada, SKC Kragujevac, Kontakt, CharmMusic Srbija i Kvaka 22, dok su u ostalim segmentima učestvovali i Glitch records, Krokodil studio, Pop depresija i Kišobran, Radio Beograd 1, Oblakoder magazin, Believe Srbija.
IZVOR: IG / @serbiancreatesmusic
U okviru zvaničnog programa prvi put je održan i prijem u organizaciji Srbija stvara muziku, na kojoj su okupljeni delegati imali priliku da se upoznaju i uvežu sa programom i aktivnostima domaćih organizacija. Čak četiri izvođača koji su nastupili u zvaničnom festivalskom programu festivala - Bojana Vunturišević, Džipsi, Proto tip i Klot ljudi, bez sumnje su izazvali pažnju publike i stručne muzičke javnosti. U okviru konferencijskog programa delegati iz Srbije učestvovali su na ukupno šest panela koja su se ticala muzičke industrije, izvoza muzike, muzičkih platformi i kanala promocije, novihi zvođača, ali i novih tokova i trendova u muzici.
Ana Ilić, savetnica za kreativne industrije i turizam koja predvodi tim nacionalne platforme Srbija stvara / Serbia creates, navela je:
Dugoročni benefit ovako udruženog nastupa naše muzičke scene svakako je razvoj muzičkog sektora u Srbiji kroz ostvarivanje nove međunarodne saradnje, razmena iskustava, ali i predstavljanje i umrežavanje talentovanih domaćih umetnika s relevantnim međunarodnim učesnicima u ovoj razvijenoj industriji - agentima, bukerima, organizatorima festivala, lejblovima. To je način da podržimo naše profesionalce i talentovane izvođače da se predstave na međunarodnom tržištu, ali i da predstavimo Srbiju u svetlu kreativne i inovativne zemlje.
Nikola Jovanović, jedan od delegata i Vice President Virgin Music Label & Camp; Artist Services i Head of Society Relations Universal Music (Zapadni Balkan), rekao je:
Ovo je nova era u promociji muzike i muzičke industrije iz Srbije i važna je prekretnica za sve nas koji se muzikom profesionalno bavimo. Prvi put imamo jednu ozbiljnu strukturu u podršci za predstavljanje muzičke industrije Srbije i nadamo se da će se ova praksa nastaviti ne samo na MENT-u već i na drugim konferencijama u svetu.
Autor: redportal.rs