Gost nove epizode video serijala Tanjug Reflektor bio je multimedijalni umetnik Vuk Vidor koji je govori o knjizi fotografija Weird World.
Vidor je rekao da je sakupio analogne fotografije koje je napravio instamatik kamerom, odnosno mali idiotom ili čak kodakovi, koji su bili prefabrikovani a fotografije su se izbacivale u foto laboratoriji.
- Laboratorija bi na neke fotografije stavila stiker ‘nefakturisano’. Po njima je fotografija bila loše kadrirana, loša ekspozicija. I onda sam ih stavio u kutiju i stvarala se vremenom interesantna kolekcija fotografija koje su imale iščašeni izgled - objasnio je Vidor.
Fotografije nastale od devedesetih do početka pojave digitalnih aparata, Vidor je počeo da slaže kao da stvara dijalog između njih, i smatrao je da bi bilo dobro da u doba digitalizacije stare fotografije spoji u knjigu, kao idealni medijum za to.
- Sadržaj je najrazličitiji. Ima anonimnih i poznatih ljudi, ima mrtvih mačaka, scena nekih izložbi, beskućnici iz Čikaga i Njujorka, neke glamurnozne i neglamurozne stvari, ima malo erotike - rekao je umetnik.
Prema njegovim rečima, skupljene fotografije su „kao neka vrsta dnevnika svakodnevnice, koji na kraju postaje iščašen zato se zove Weird World – ništa tu nije perfektno, sve je neperfektno.
Upitan kako vidi budućnost umetničkog izražavanja u doba tehnološke revolucije, Vidor je primetio da imamo tendenciju da mislimo da će nešto novo, tehnološki napredno da zameni prethodno.
- To može da funkcioniše za mašine, ali ne za neke ljudske delatnosti. Za slikarstvo je više puta proglašena smrt, a vidi se da je opet u modi - podsetio je VIdor.
Prema njegovim rečima, ljudsko stvaralaštvo, od pećinskih crteža do danas,ne može da zameni tehnologija kao takva.
Pozorište, film i literatura će opstati jer su deo naše DNK i ne mogu nestati žato što je došao mobilni telefon, ocenio je Vidor.
- Jeste da je malo pažnja skraćena, ali u jednom trenutku se moramo vratiti na osnove stvari, da tražimo neko rešenje, odgovor o smslu u životu. Ne mislim da fotografija kad je gledate tri sekunde može dati odgovor. Traži se nešto dublje - smatra umetnik.
Govoreći o Nagradi za crtež fondacije njegovog oca Vladimira Veličkovića (1935-2019) i Fondacijom za crtež Galerije Haos, Vidor je istakao da svake godine ima dosta novih umetnika koji predlažu radove i nastavlja se želja upotrebe crteža kao osnovog medijum za izraz.
- Među nama su vrlo talentovani ljudi. Svake godine vide se novi, budući umetnici koji imaju apsolutno neverovatan talenat. To daje nadu da neće stati, da je crtež kod nas, a i u svetu, ima veliku budućnost - ocenio je Vidor.
Autor: Tanjug