U Galeriji Podroom Kulturnog centra Beograda, sinoć održana je izložba Ples.pokret.slika? video i performans radova plesnih umetnika, koje je producirala Stanica Servis za savremeni ples tokom 2021. godine.
Svoje radove predstavili su autori Milica Ivić, Dimitrije Kokanov, Igor Koruga, Marko Milić, Milisava Petković i Jelena Vuksanović.
Na programu su se našli video instalacija Ditirambi (Marko Milić, Jelena Vuksanović, Milisava Petković), video-rad Konstituenti / Constituents (Igor Koruga), TikTok koreografsko predavanje Jedan, dva, tri, dođi, druže, sa mnom pleši (Igor Koruga), video intervju sa Dalijom Aćin Thelander (Milica Ivić), performans Kako objasniti slike muškarcu? (Dimitrije Kokanov i Igor Koruga) i performans Blizina dodira (Igor Koruga u saradnji sa Anom Dubljević i kostimografkinjom Majom Mirković).
Marijana Cvetković, kustoskinja izložbe i članica Stanice Servisa za savremeni ples, o konceptu izložbe kazala je da su ovi radovi nastali u periodu pandemije kada umetnici nisu mogli da koriste uobičajene prostore i načine rada, pa su posegli za onim što im je bilo pri ruci.
- Takve okolnosti su dodatno doprinele da se umetnici malo više fokusiraju na medij videa i eksperimenti?u s njegovim uvođenjem u prostor performansa. Napravili smo ovu izložbu želeći da pokažemo te radove, ali u isto vreme da iskoristimo priliku da kao plesna zajednica izađemo iz prostora izvođačkih praksi – pozoriša, plesnih studija i uđemo u izlagačke prostore. To je nešto što nas jako zanima i čime želimo da se više bavimo u narednom periodu. Ovi umetnici i umetnice, eksperimentišući u mediju videa, transponovali su svoje koreografske, teorijske, poetske i aktivističke ideje u polje u kome se preklapaju fizičko prisustvo tela i kamera - kazala je Cvetković.
Igor Koruga, autor nekoliko radova na ovoj izložbi, osvrnuo se na svoj stvaralački proces pre i tokom pandemije.
- U toku protekle tri godine sam, na različite načine, istraživao temu ranjivosti. Jedna je perspektiva imunokompromitovane osobe sa primarnom imunodeficijencijom u trenutku pandemije. Druga je bila perspektiva žene u patrijarhalnom društvu. Treća se tiče pozicije nezavisnih savremeno-plesnih umetničkih praksi, koje imaju eksperimentalni, avangardni pristup i koje sa te pozicije nezavisnosti propituju određene makro-kulturne politike. Četvrta, koja malo više sve to uobličava, tiče se anti-antropocentrične pozicije nas kao ljudskih bića, koja su u interakciji sa drugim entitetima. Svaka od tih tema poziva na kritičko mišljenje i neku vrstu poziva, solidarnosti i novih oblika zajedništva - kazao je Koruga.
DOM VOJSKE: Otvorena izložba SIMBOL(I) GRADA 🖼🖼🖼
Autor: Tanjug