Ona je ikona novog talasa. Kao dete činovnika jednog sistema podigla je bunt protiv istog tog sistema na svoj način. 😎 Sexy dama je bila metafora i bunt ženskog duha protiv jedne dogme, a ne vulgarizacija ženskog tela. Oni koji su ovu metaforu shvatili kao bunt duha zabranjivali su je, prećutkivali i potiskivali. Oni koji su, kako sama kaže, sexy damu shvatili kao vulgarizaciju tela, nastavili su da je kopiraju na pogrešan način, toliko da je vulgarizacija otišla u degradaciju ženskog tela. 😥 Ona tvrdi da je sve vreme njenog delanja na delu damnacija Aleksandre Slađane Milošević, a mi želimo da ovaj intervju sa Aleksandrom Slađanom Milošević bude jedna nova apoteoza njenog utemeljivačkog rada na polju muzike, umetnosti uopšte i ženske emancipacije koja ne vodi ka ratu polova. 💞
Prva misao sa kojom si se jutros probudila? 😊
Da li je jutro ili pozno po podne? 🤔 Moji ciklusi spavanja su kao da sam zaspala u Kini, a probudila se usred Evrope, ili obrnuto! Ne zna se koje je doba dana i to život čini zanimljivim. Važno je da je noć vreme inspiracije i stvaranja.
Koliko u proseku vremena provodiš u sređivanju frizure i da li te glava nekad zabolela od tapiranje kose? 😅
Ha ha ha... 😅 Glava me boli od težih stvari. Dobro je što od kose pravim antene. Mogu da hvatam udaljene signale jer svet u Srbiji je beskrajno jednoličan. Da li u Srbiji postoje bar dva frizera? Izgleda kao da jedan isti štancuje frizure, u saradnji sa estetskim hirurgom koji vodi računa da se neko slučajno ne razlikuje. Pre neke večeri sam gledala domaći muzički kanal. Pet pevačica zaredom su imale istu, crnu puštenu kosu, iste obrve, usta i grudi, istu interpretaciju i naravno slične glasove i pesme. Ne znam kako ih razlikujete! Meni je dosadno. 😌
Šta radiš ovih dana? Raduješ li se jeseni? 🤔
Pišem pesmu o jednoj pravoj ženi i smišljam scenario spota. Što se klime tiče, moraću da se priključim nekom kultu koji umoljava planetu Zemlju da se na nas smiluje. Baš je odlučila da pokaže moć!
Kompletan umetnik, ikona novog talasa, pisac, ali jedno vreme i broker na berzi. Kako se dogodilo da postaneš broker u SAD i kako si se snalazila u tom poslu? 🤑
Odlično sam se snašla i godinama bila i u tom poslu. Položila sam sve ispite, stekla iskustvo i na kraju postala direktor jedne brokerske firme. Sa svojim znanjem i obrazovanjem bilo bi glupo da sam radila u fast food-u. Dokaz da je moje biće ipak umetničko je to što sam u drugoj firmi odbila partnerstvo i platu od koje bi se ovde svima zavrteo mozak. Sve se više potvrđuje da čovek tokom života može imati više karijera, mada je jasno i to da je za neke stvari posebno stvoren. Moja najjača sfera postojanja je ipak stvaralaštvo. 😊
Civilizacija i žena – Muška žena je pisani naučni „odgovor Vajningeruˮ na kome si radila 11 godina sažimajući sva znanja i saznanja o ženi poznata do danas. Kako zamišljaš praktičan odgovor Vajningeru jedne, recimo, 20-godišnjakinje danas?
Oto Vajninger je bio jedna od inspiracija. Tu su i drugi mizogini mislioci, od onih iz antičkih vremena, poput Simonidesa, Platona, Aristotela, Aristofana, preko srednjovekovnih, hrišćanskih teoretičara, Sv. Augustina, Tertulijana i sličnih, zatim Petrarke, Getea, Šopenhauera, Ničea, Frojda, Junga, Molijera, Rusoa, do današnjih ideologa i pokreta... U mom autorsko-enciklopedijskom delu postoji kratko poglavlje pod nazivom „Šta su sve loše rekli o ženi – Dogma o ženiˮ, gde se mogu pročitati citati iz dela i mišljenja muških velikih umova, koji ipak nisu bili toliko veliki da bi shvatili i priznali žensku stvaralačku moć i jednakovrednost. Odgovor svih žena, bez obzira na starost, treba da bude isti – žena treba da svojim delima pokaže ko je i da ne odstupa od ličnih odluka i izbora. Više generacija žena će se još boriti za mesto koje zaslužuju. 😊
Ako je ovo vreme muško-ženskih „instikata i nagonaˮ, a „Muška ženaˮ je žena svesna svojih stvaralačkih principa, da li „Muška ženaˮ danas uopšte postoji u realnosti ili izraz želje za njenim postojanjem?
Rađanje „muške žene" i buđenje arhetipa koji sam nazvala „Muška žena" čine osnov novog civilizacijskog mita. Muška žena je nada čovečanstva. Na osnovama mita o novoj ženi stvara se novo civilizacijsko jezgro. Njene osobine su esencijalne za naš opstanak. Osobine poput negovateljstva će biti zamena za razaranje; njena intuitivnost i duboka osećajnost će biti zamena za suvoparni rušilački racio; njena čvrsta logika i moral će biti zamena za spekulacije istinom i poigravanje etičkim i moralnim vrednostima; njena mudrost i dubokoumnost će biti temelj društva budućnosti. Rađanje i jačanje muške žene je neminovnost i uslov opstanka ljudske vrste. Ona, međutim, ne sme ponoviti greške muškarca. Od ovog sveta treba da stvori harmoniju, a ne borbu za dominacijom jednog nad drugim. Njen zadatak je, između ostalog, i da prekine „rat između polova". Samo zajedno možemo usloviti bolje vreme. 💕
Za one koji nisu čitali knjigu, šta predstavlja žena kao „dvorska ludaˮ u kompanijama, institucijama, savremenom društvu uopšte?
Od pamtiveka su muškarci koristili ženina dostignuća i pripisivali ih sebi. Možemo uzeti primer drevnih vremena kada se pri rođenju deteta nije pamtilo ime majke već samo oca. Žena je bila posed kao robovi, zemlja ili stoka. Njena vrednost je milenijumima potcenjivana. Istorija uporno ponavlja da žena nema značajnu ulogu u izgradnji civilizacije. Ženina umetnička dela su obezvređivana. Uzmimo jedan primer: ženina umetnost veza i slikanja tkanina integrisana je u likovna dela muških autora do te mere da se čitave civilizacije pamte po vizijama koje su žene osmislile. Kraljice su često vladale umesto muževa, braće, a kao predvodnici vojske neke su osvajale pola poznatog sveta poput Palmiranke Zenobie. Žene su osnivale prve škole, univerzitete, obrazovale mušku decu koja će ih kasnije skidati sa trona, zatvarati ili čak ubijati.
Muškarac se potpisao iza podignutih gradova, ženinih naučnih i umetničkih radova, filozofskih pravaca, umetnosti i mnogih genijalnih ideja. Da li iko zna, što je za naše vreme značajno, da je prvi kompjuterski program stvorila žena po imenu Ada Lovelace? Na dela žena stavljalo se ime muškarca. Danas se to ponavlja u velikim kompanijama, biznisu, javnim institucijama. Žene i dalje poklanjaju muškarcima svoj rad i talenat, samo kako bi opstale. Pomenuću i svoj primer, da li neko protestuje što sam ja, koja sam začetnik nove scene, posebno new wavea, koja sam se izborila za prisustvo stotina muškaraca na toj sceni, danas izbrisana od strane tih istih muškaraca? Muški muzičari me nisu pomenuli, ni pozvali pri osnivanju Rock muzeja ili proslavi „30 godina new waveaˮ. Neki od novinara i kritičara moj rad uporno karakterišu kao žensko stvaralaštvo. Time osporavaju veliko žrtvovanje i menjaju istorijske činjenice. Da li se može reći da se jedna Budika, vođa ustanaka u V. Britaniji, hrabro borila i izvojevala „ženske pobede" za svoje sunarodnike? Da li su teritorije koje je u ratu osvojila egipatski ženski faraon Hačepsut bile „ženske teritorijeˮ? Da li je Platonova majka Periktione I pisala ženska filozofska dela? Da li je Artemizija Đentileski čije je delo pre par dana prodato za više miliona dolara bila lošiji slikar od Karavađa? Uporno ponavljam da istina nema rod. Istina je samo jedna − ni muška, ni ženska.
Kojoj Srpkinji iz naše sadašnjosti ili prošlosti bi pripisala osobine Hestije, kojoj Demetre, kojoj Here, a kojoj Afrodite?
Teško je odgovoriti na to pitanje. Poznate žene današnjice dolaze uglavnom iz istog miljea i nemaju ozbiljne uloge u društvu. Njihovi identiteti su nedefinisani, kao i one puštene frizure iz prethodnog pitanja. Uglavnom bi želele da budu sexy dame, moćne boginje ljubavi. Muškarci ih gotovo ne primećuju jer su već do te mere postale naporne i dosadne. Danas tih uzora nema, uzalud ih tražimo, kao što nema ni ljudi od integriteta. 😪
A ko bi bile tri srpske Harite i zašto? 😊
Nasuprot Erinijama ili Furjama – trima boginjama osvete i prokletstva – u grčkoj mitologiji su postojale Harite – tri boginje dobrog srca. Harite su bile boginje lepote, šarma, prirode, ljudske kreativnosti i plodnosti. Po jednom od antičkih grčkih predanja o stvaranju sveta bile su kćerke boginje Okeanide, Eurinome i vrhovnog boga Zevsa. Voljene od bogova i od ljudi, Harite su bile simbol dobročiniteljstva: davanja, primanja i vraćanja. Širile su radost i druželjubivost i dobrim delima činile život lepšim. Da li ovakve tri žene znate u našoj, srpskoj stvarnosti? 🤷♀️🤷♀️ Recite.
Našu epsku poeziju Evropa je u XIX slavila kao najviši domet srpske umetnosti. Lirska „ženskaˮ narodna pesma uvek je bila u senci epike. Zašto?
Kada muški, politički, biznis, umetnički ili naučni lobiji priznaju ženinu vrednost, to uglavnom čine naglašavajući da se radi o incidentu i da su talentovane žene „greške prirodeˮ. One i dalje nisu upoznate sa tajnama visoke politike i drugim znanjima koja muškarci vešto čuvaju od žena, u želji da zadrže moć. Kao to rekoh, umetnost žena se odvaja kao posebna kategorija, sve u želji da se obezvredi i podvede pod naivne i nevešte pokušaje ženskog stvaralaštva.
Svadbenii običaj koji najlepše slavi brak kao spajanje dvoje u Jedno?
Zaboravljeni običaj da je ljubav osnova braka, a ne fudbaler! ☝
Autor: Sanja Vuković