U toku višedecenijske karijere, Dikon se izdvojio po svom prepoznatljivom skulptorskom pristupu

Samostalna izložba U potrazi za nečim jednog od najistaknutijih vajara današnjice, Ričarda Dikona (Vels, 1945), u Galeriji DOTS na Donjem Kalemegdanu, biće zatvorena 7. decembra 2024. godine. Ričard Dikon, vodeći britanski vajar i dobitnik brojnih prestižnih nagrada, svojom prvom samostalnom izložbom u Srbiji predstavio je radove iz pet ciklusa nastalih u prethodnih nekoliko godina, koji nisu do sada bili izlagani. Kustoskinje izložbe su Mirjana Dušić i Ljuba Jovićević.

Foto: PROMO/Marijana Janković

Beogradska publika od 19. septembra ove godine ima privilegiju da se prva susretne sa medijski raznovrsnim radovima koji su nastali u pandemijskim uslovima vraćanja sopstvenim resursima. Izložbom su obuhvaćena dela od otisaka na poliesteru (Drugi motiv), monumentalnih skulptura u drvetu (UV84DC br. 18, 19, 20.), keramičkih radova (Sačinjeno od ovoga), zatim kompozicija proisteklih iz eksperimenata tokom sečenja drveta (U šumi) do ciklusa skulptura valovitih površina koje reflektuju umetnikovo razmišljanje u izolaciji na temu otisaka ljudskog stopala (Hod). 

Ričard Dikon je već dugi niz godina prisutan u vizelnom identitetu Beograda, zahvaljujući skulpturi Odande-dovde koju je u saradnji sa srpskim vajarom Mrđanom Bajićem postavio na Kalemegdanskoj pasareli (2019). 

Foto: PROMO/Marijana Janković

U toku višedecenijske karijere, Dikon se izdvojio po svom prepoznatljivom skulptorskom pristupu, konstantno se poigravajući upotrebom različitih materijala poput laminiranog drveta, polikarbonata, tkanina i gline, zatim kombinovanjem organskih formi i tehničkih elemenata, kao i uspostavljanjem jednog promišljenog odnosa prema jeziku kao strukturi u kojoj traga, ali i gradi značenja svojih apstraktnih dela. 

Jednom stilskom oznakom ili temom nemoguće je obuhvatiti Dikonov stvaralački opus koji karakteriše fluidnost u pristupu, oblikovanu odabirom samog materijala na početku stvaralačkog procesa. Smelost u umetničkom eksperimentu i osoben crtež prepoznaju se kao jedina konstanta u umetnikovom radu. 

Foto: PROMO/Marijana Janković

Tekst za prateći katalog je pisala istoričarka umetnosti Jasmina Čubrilo, dok je za dizajn bila zadužena Isidora M. Nikolić. Izložbu je podržao British Council i Britanska ambasada u Beogradu.

Autor: Redportal.rs